Ріпкинська громада
Чернігівська область, Чернігівський район
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Новини Пенсійного фонду України в Чернігівській області

 

ПОРЯДОК ВИПЛАТИ ПЕНСІЙ З 1 ВЕРЕСНЯ 2021 РОКУ НЕ ЗМІНЮЄТЬСЯ!

 

Останнім часом поширюються необґрунтовані чутки щодо масового переведення з 1 вересня 2021 року одержувачів пенсій на обслуговування до банків. У зв’язку із зазначеним повідомляємо.

Відповідно до статті 47 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” є два способи виплати пенсії:

  • за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання пенсіонера в межах України організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій,
  • або через установи банків.

Пенсію з доставкою за місцем фактичного проживання пенсіонера виплачує національний оператор поштового зв’язку – акціонерне товариство “Укрпошта”.

Уповноваженими на виплату пенсій є 44 банки.

Пенсіонер самостійно обирає спосіб виплати пенсії.

Зміна способу виплати пенсії проводиться на підставі заяви одержувача пенсії.

Враховуючи зазначене, пенсіонери і після 1 вересня за бажанням продовжуватимуть отримувати пенсії через АТ “Укрпошта” з доставкою додому чи у поштових відділеннях незалежно від свого віку, стану здоров’я (наявності інвалідності) або потреби у постійному сторонньому догляді.
Оплату послуг доставки пенсій здійснює за встановленими тарифами Пенсійний фонд України.

Водночас, постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2021 № 546 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” передбачено проведення відбору на конкурсній основі організацій, що надаватимуть послуги доставки пенсій за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України з 01.01.2023.

До зазначеної дати функції організації, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України, здійснює АТ “Укрпошта” на умовах тристоронніх договорів, укладених відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1279 «Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги».

 

 

 

УВАГА! З 1 липня Держпраці у взаємодії з ДПС розпочне інспектування з питань виявлення незадекларованих працівників

Під час формування Національного плану спільних дій щодо зниження рівня незадекларованої праці на 2021 рік було узгоджено механізм спільної роботи ряду державних органів, у тому числі Держпраці та ДПС, щодо реалізації спільних заходів, спрямованих на стимулювання роботодавців та працівників до переходу від неформальних до задекларованих трудових відносин.

Зазначені заходи включають два етапи:

1) інформаційну кампанію про переваги офіційного працевлаштування та ризики використання незадекларованої праці;

2) інспекційну кампанію серед роботодавців, які мають найвищий ризик використання незадекларованої праці.

Під час інформаційної кампанії, протягом майже 6 місяців поточного року, інспектори праці проінформували понад 62 тис. роботодавців та їх працівників про переваги офіційного працевлаштування, у тому числі у сферах торгівлі – 36 тис., сільського господарства – 6 тис., транспорту – 5 тис., організації харчування – 3 тис.

Під час другого етапу роботи інспекції у полі зору працівників Держпраці та ДПС будуть роботодавці, які не відреагували на тривалу інформаційну кампанію та продовжують ухилятись від декларування найманих працівників.

Об’єднання зусиль Держпраці та ДПС дає можливість оперативно виявити та забезпечити інспектування роботодавців, що мають найвищий ризик використання незадекларованої праці.

Відповідно до чинного законодавства інспектор праці може прийти до будь-якого роботодавця в будь-який день та час з метою перевірити оформлення трудових відносин. Для виявлення незадекларованих працівників, інспектор може безперешкодно проходити до виробничих, службових та адміністративних приміщень роботодавців, знайомитися з документами, ведення яких передбачено законодавством про працю, спілкуватися з працівниками та представниками роботодавця, ставити їм питання та отримувати пояснення. При виявленні незадекларованих працівників невідкладно будуть вживатися заходи щодо притягнення до відповідальності за порушення у сфері законодавства про працю та податкового законодавства.

Відповідно до статті 265 Кодексу законів про працю України розмір санкції за порушення законодавства про працю (незадекларований працівник, факт підміни трудового договору цивільно-правовим/договором про стажування, виплати заробітної плати в конверті, виплати винагороди працівнику без нарахування/сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків, фактичного використання праці працівника повний день, при оформленні його на неповний робочий день) складає 10 мінімальних заробітних плат, що у 2021 році становить 60 000 грн.

Вчинення такого порушення повторно протягом двох років обійдеться роботодавцеві вже у 30 мінімальних зарплат за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, що складатиме 180 000 грн.

В черговий раз звертаємо увагу роботодавців на недопущення використання незадекларованої праці. Якщо ви вважаєте, що використання незадекларованої праці спрощує ведення бізнесу та зменшує фінансові витрати, ви помиляєтеся. Фінансові ризики і наслідки використання незадекларованої праці значно перевищують витрати, які виникають у разі оформлення трудових відносин із працівниками відповідно до законодавства. Незадекларована праця наносить шкоду суспільству, державі та працівнику. Будьте свідомими громадянами, дотримуйтесь законодавства про працю.


Дізнайтеся більше про незадекларовану працю за посиланням.

 

Трудові книжки скасують

В Україні запроваджується облік трудової діяльності в електронній формі, що дозволяє не оформляти/не вести паперові трудові книжки.

10 червня 2021 року набирає чинності Закон України від 5 лютого 2021 року № 1217-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі”. Головна мета Закону – спростити доступ до інформації про стаж працівників, а також ввести систему автоматичного призначення пенсій чи інших соціальних виплат без особистих звернень громадян.

Пенсійний фонд України протягом п’яти років має включити до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутні дані про трудову діяльність працівників на підставі відомостей, наданих страхувальниками.

За наявності повної інформації в реєстрі застрахованих осіб про всі періоди трудової діяльності особи пенсію за віком буде призначено автоматично  (без звернення особи) з дня, що слідує за днем досягнення пенсійного віку.

За бажанням особа може  одержувати пенсію з більш пізнього віку.

 

З червня розпочався перехідний період запровадження е-лікарняних

У червні розпочався перехідний період запровадження електронних листків непрацездатності, який триватиме до кінця серпня 2021 року. Протягом цього часу громадяни мають можливість отримати як електронний, так і паперовий листок непрацездатності.

Згідно з чинними законодавством Електронний реєстр листків непрацездатності формує та веде Пенсійний фонд України. 

Електронний лікарняний формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність.

В особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) роботодавець має доступ до інформації щодо електронних листків непрацездатності по співробітниках, які працюють за основним місцем роботи, зокрема, номер лікарняного, дата його відкриття, закриття. Роботодавець автоматично отримує необхідну інформацію для нарахування коштів, зокрема, щодо тривалості страхового стажу працівників, формує заяву-розрахунок та здійснює виплату.

Запровадження е-лікарняних:

спрощує оформлення тимчасової непрацездатності;

скорочує час від оформлення до нарахування допомоги;

унеможливлює зловживання під час обігу листків непрацездатності;

мінімізує застосування штрафних санкцій через імовірні помилки в оформленні листків непрацездатності.

Новий порядок видачі електронних листків непрацездатності регулюється:

постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 328 «Деякі питання організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього»;

постановою Верховної Ради України від 03.02.2021 № 1192-IX «Про заходи щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності»;

наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021  № 1066, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.06.2021  за № 728/36350 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки».

 

Запроваджується облік трудової діяльності в електронній формі

10 червня 2021 року набирає чинності Закон України від 5 лютого 2021 року № 1217-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі”.

Законом запроваджується облік трудової діяльності в електронній формі, що дозволяє не оформляти/не вести паперові трудові книжки. 

Пенсійний фонд України протягом п’яти років має включити до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутні дані про трудову діяльність працівників на підставі відомостей, наданих страхувальниками.
За наявності повної інформації в реєстрі застрахованих осіб про всі періоди трудової діяльності особи пенсію за віком буде призначено автоматично  (без звернення особи) з дня, що слідує за днем досягнення пенсійного віку.

За бажанням особа може  одержувати пенсію з більш пізнього віку.

Текст Закону ТУТ

  

Потрібна довідка про доходи пенсіонера для оформлення субсидії?

 

Замовляйте вдома дистанційно на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Не обов’язково йти до установ Фонду, щоб отримати необхідну довідку про:

страховий стаж, доходи пенсіонера,

заробітну плату,

розмір сплачених внесків,

«ОК-5», «ОК-7».

Довідка з QR – кодом є аналогом паперового документа, ії можна використовувати для вирішення питань з оформлення субсидій та ін.

Як отримати довідку? П’ять кроків

1.Перейти на вебпортал електронних послуг ПФУ за посиланням portal.pfu.gov.ua

2. Увійти до особистого кабінету (за допомогою кваліфікованого електронного підпису «КЕП» або авторизуйтеся засобами інтегрованої системи електронної ідентифікації «GOV ID» ідентифікація за BankID або за MobilelD.

3. Виберіть у особистому кабінеті опцію «Запит на отримання електронних документів» (меню ліворуч) та заповніть поля форми запиту.

4. Відповідь на запит отримаєте у розділі «Мої звернення» (меню ліворуч).

5. Перевірити дійсність довідки можна через QR-код та спеціальний багатозначний номер під ним у розділі «Верифікація виданих документів (у верхньому меню особистого кабінету).

 

 

Легалізували  267 робочих місць

 

З початку цього року, завдяки спільній роботі фахівців Головного управління  Пенсійного фонду України в області, Головного управління Державної податкової служби України  та Управління Держпраці в Чернігівській області, на Чернігівщині легалізовано 267 робочих місць, мобілізовано 350,4 тисяч гривень єдиного внеску.

 

 

 

Зміни в організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги

Кабінетом Міністрів України 29 березня 2021 року прийнято постанову № 277 „Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України”.

Відповідно до постанови, до 1 вересня 2021 року Пенсійний фонд України проведе  перший конкурс  для відбору організацій, які здійснюватимуть виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України. До його проведення виплату і доставку пенсій здійснюватиме АТ „Укрпошта”.

За місцем фактичного проживання з 1 вересня 2021 року отримуватимуть пенсії та грошову допомогу:

люди з інвалідністю І групи;

особи, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду;

особи, які досягли 80-річного віку;

одержувачі державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та допомоги на догляд.

Особи з вищезазначених категорій отримуватимуть пенсії та грошову допомогу за власним вибором: або через організацію, відібрану на конкурсі, або через обраний самостійно банк з числа уповноважених.

Інші категорії пенсіонерів, які на сьогодні отримують виплати у відділеннях АТ «Укрпошта» або з доставкою додому листоношами, до 1 вересня 2021 року повинні  обрати один з уповноважених банків для здійснення подальшої виплати  пенсій з переліку https://www.pfu.gov.ua/1906048-perelik-bankiv-upovnovazhenyh-na-vyplatu-pensij/.

У разі, якщо до визначеного терміну громадяни не зроблять вибір, виплата пенсій кожному з таких одержувачів з 1 вересня 2021 року здійснюватиметься через поточний рахунок в АТ “Ощадбанк”, який буде  відкритий за зверненням органу Пенсійного фонду України, про що одержувача буде проінформовано. Громадяни можуть будь-коли змінити уповноважений банк за власним бажанням.

 

Про перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам

Частиною четвертою статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено щорічний перерахунок пенсії з  01 квітня особам, які після призначення (попереднього перерахунку) пенсії продовжували працювати та набули необхідний страховий стаж. 

Перерахунок пенсії проводиться:

 – без додаткового звернення особи до органів Пенсійного фонду України;

– особам, які після призначення (попереднього перерахунку) пенсії продовжували працювати та набули не менш як 24 місяці страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії, або менш як 24 місяці страхового стажу, але після призначення (попереднього перерахунку)  пенсії пройшло не менш ніж два роки.

У 2021 році буде перераховано пенсії працюючим пенсіонерам, які призначені/перераховані до квітня 2019 року.

Право на перерахунок визначає страховий стаж, набутий на 1 березня року, в якому проводиться перерахунок.

Дані до реєстру застрахованих осіб про страховий стаж за січень-лютий 2021 року надійдуть у складі єдиної звітності зі сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску, яку страхувальники зобов’язані подати  до 10 травня.

Перерахунок, передбачений законодавством, буде проведено у травні-червні з 1 квітня.

 

Пенсійний фонд України повідомляє про зміни щодо виплати

допомоги на поховання та недоотриманої пенсії

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1279 “Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги”, виплати допомоги на поховання та недоотриманої у зв’язку зі смертю одержувача пенсії, органами Пенсійного фонду України з 1 квітня здійснюються виключно через уповноважені банки.

При зверненні до органів Фонду для отримання допомоги на поховання або недоотриманої пенсії померлого пенсіонера потрібно подати заяву.

Також до заяви про виплату допомоги на поховання додається:

– документ, що посвідчує особу заявника;

 свідоцтво про смерть;

 витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або довідку про смерть пенсіонера;

– номер банківського рахунку.

Додатково: заявники, які згідно з паспортом зареєстровані на тимчасово окупованих територіях, надають власну довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Якщо реєстрація смерті відбулась за межами України, подається свідоцтво про смерть або інший документ, що підтверджує факт смерті, виданий компетентним органом іноземної держави.

Члени сім’ї, які звертаються за недоотриманою пенсією померлого протягом шести місяців з дати смерті пенсіонера, надають:

документ, що посвідчує особу, яка звертається;

– свідоцтво про смерть;

– документи, які підтверджують родинні стосунки.

Для виплати недоотриманої пенсії, яка ввійшла до складу спадщини надається:

– документ, що посвідчує особу заявника;

– свідоцтво про смерть;

– свідоцтво про право на спадщину.

Додатково: заявники, які згідно з паспортом зареєстровані на тимчасово окупованих територіях, надають власну довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Перелік уповноважених банків можна знайти за посиланням:

https://www.pfu.gov.ua/1906048-perelik-bankiv-upovnovazhenyh-na-vyplatu-pensij/

 

Адреси та номери телефонів  “гарячих ліній” відділів обслуговування громадян (сервісних центрів) Головного управління Пенсійного фонду України

Відділ обслуговування громадян № 1 (сервісний центр)

14005, м. Чернігів, вул. Шевченка, 162

(0462) 67-16-05

Відділ обслуговування громадян № 2 (сервісний центр)

14017, м. Чернігів, вул. Мазепи,   19

(0462) 67-60-16

Відділ обслуговування громадян № 3 (сервісний центр)

15000, смт Ріпки, вул. Попудренка, 8

(04641) 2-14-57

15100, м. Городня, вул. Троїцька, 10

(04645) 2-15-81

Відділ обслуговування громадян № 4 (сервісний центр)

17000, смт Козелець, вул. Незалежності, 3   

(04646) 4-19-64          

16300, смт Куликівка, вул. Миру, 67

(04643) 2-24-76

Відділ обслуговування громадян № 5 (сервісний центр)

15300, м. Корюківка, вул. Вокзальна, 8А

(04657) 3-14-83

15200, м. Сновськ, вул. Свято-Троїцька, 6А

(04654) 2-13-54

Відділ обслуговування громадян № 6 (сервісний центр)

 15600, м. Мена,  вул. С. Титаренка, 18

(04644) 2-18-04

16100, смт Сосниця, вул. Чернігівська, 54

(04655) 2-03-69

Відділ обслуговування громадян № 7 (сервісний центр)

17507, м. Прилуки, вул. 1 Травня, 48А

(04637) 3-11-89

17600, смт Варва, вул. Пилипенка, 3А

(04636) 2-22-30

Відділ обслуговування громадян № 8             (сервісний центр)

16703, м. Ічня, вул. Григорія Коваля, 12А

(04633) 2-12-69      

17300, смт Срібне, вул. Миру, 41

(04639) 2-62-35

17200, смт Талалаївка, вул. Центральна, 5

(04634) 2-16-91

Відділ обслуговування громадян № 9 (сервісний центр)

16600, м. Ніжин, вул. Шевченка, 21Ж

(04631) 7-14-90

Відділ обслуговування громадян № 10 (сервісний центр)

17100, м. Носівка, вул. Центральна, 6

(04642) 2-20-57

17400, м. Бобровиця, вул. Незалежності, 50

(04632) 2-50-04

 

Відділ обслуговування громадян № 11 (сервісний центр)

16500, м. Бахмач, вул. Чернігівська, 2А

(04635) 3-11-77

16400, м. Борзна, вул. Незалежності, 2

(04653) 2-10-30

Відділ обслуговування громадян № 12 (сервісний центр)

16000, м. Новгород-Сіверський, вул. Соборна, 3

(04658) 3-16-89

16200, смт Короп, вул. Горького, 9

(04656) 2-76-56

15400, м. Семенівка, вул. Червона площа, 10

(04659) 2-13-66

Відділ обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян                      (сервісний центр)                                              

 

14017, м. Чернігів, вул. Мазепи,   19

(0462) 67-63-09

 

 

ДОДАТКОВІ ТЕЛЕФОНИ 

 

 

Відділ з питань призначення пенсій                (0462)  67-96-80 

 

 

Відділ з питань перерахунків пенсій № 13       (0462)  67-67-05

 

 

Відділ з питань виплати пенсій № 1                  (0462)  67-67-27

 

 

Відділ методології та організації роботи з обслуговування громадян (0462)   67-57-74

 

 

КОНТАКТНІ  ТЕЛЕФОНИ

 

 

 

Юрченко Юрій Дмитрович

 

начальник Головного управління Пенсійного Фонду України в Чернігівській області

(0462)67-48-08

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Рем Ольга

Миколаївна

перший заступник начальника Головного управління Пенсійного Фонду України в Чернігівській області

(0462) 67-49-02

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Білозуб Наталія Анатоліївна

заступник начальника Головного управління Пенсійного Фонду України в Чернігівській області

(0462) 67-47-53

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Сіраш Вадим Васильович

заступник начальника Головного управління Пенсійного Фонду України в Чернігівській області

(0462) 67-47-64

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Симанчук Світлана Григорівна

начальник Управління обслуговування громадян

(0462) 67-28-76

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Мазко Олена Володимирівна

 

начальник Управління контрольно-перевірочної роботи

(0462) 67-90-20

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Кисла Любов

Іванівна

начальник Управління застосування пенсійного законодавства

(0462) 67-47-86

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Фаізова Яна Валентинівна

 

начальник Фінансово-економічного управління – головний бухгалтер

(0462) 60-34-68

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Гриценко Микола Васильович

 

начальник Управління адміністративного забезпечення

(0462) 67-48-53

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Карцан Олена Віталіївна

 

начальник Відділу внутрішнього аудиту

(04622) 5-23-11

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Тимофєєва Ірина Михайлівна

 

начальник Управління інформаційних систем та електронних реєстрів

(0462) 67-47-21

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Манько Інна

Василівна

начальник Юридичного управління

(0462) 67-47-51

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Луста Олена Анатоліївна

 

начальник Управління з питань виплати пенсійаа

(0462) 77-74-56

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Веселова Надія Миколаївна

 

начальник Управління по роботі з персоналом

(0462) 67-47-54

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Туревська Наталія Леонідівна

начальник Відділу організаційно-інформаційної роботи

(0462) 67-47-11

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

Пінчук Віталій

Іванович

 

завідувач Сектору з питань запобігання та виявлення корупції

(0462) 67-50-07

main@cn.pfu.gov.ua

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь